SOS Carro (TS gör en insats för samhället)

Jag är som en levande skyddsängel. Det här är tredje helgen i rad jag räddar människor efter krogen på lördagsnätterna. Tror jag borde starta en skyddsorganisation och patrullera Uppsala på helgerna, för det är helt sjukt vad mycket bråk det är när man är påväg hem.

Och inget ont om invandrare nu, det är inte personligt, men droppen fick bägaren att rinna över igårkväll när jag var påväg över bron till Flurran (för att hämta hem en något överförfriskad farsa). En gubbe var aspackad och troligen påväg hem, från ingenstans kommer en invandrare med en tegelsten och sular den i huvudet på gubben. Så jag springer och plockar upp den honom, så han inte skulle frysa ihjäl (det spöregnade vid 3-4 i natt) och försöker stoppa en blödning mitt i gatan. Och vad gör alla andra?

De springer därifrån, tutar irriterat och ringer och stör mig för att säga: "vafan är du? vi ska åka. kom annars åker vi utan dig!". Jag må vara aspackad och skittrött, men jag har nog med samvete för att hjälpa människor. Den enda guldstjärnan ska de okända ~30 damerna ha, som tillslut vågade sig fram och hjälpte till att prata med polisen.

Jag kom hem vid 6 på morgonen; blöt, blodig och aspackad. Skitbra kväll, verkligen.

Nedan följer hedersvärda dåd:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback